نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها
ابن عبّاس (رضی الله عنه) ‍ مى گوید: « چون وفات پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) رسید، در حالى که گروهى از مردم از جمله عمر ابن خطّاب در خانه پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) بودند، حضرت فرمود: دوات و صحیفه اى براى من بیاورید تا فرمانى براى شما بنویسم که بعد از من گمراه نشوید.


عمر گفت: إنّ (الرّجل) النَّبى لَیَهجُر. این (مرد) پیغمبر هذیان می گوید.

سپس عمر گفت : قرآن در نزد ماست، کتاب خدا براى ما کافى است.


آنها که در خانه بودند به گفتگو و مشاجره پرداختند یکى مى گفت: نزدیک شوید تا پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله وسلّم) چنین فرمانى برایتان بنویسد، و دیگرى آن را مى گفت که عمر گفته بود. وقتى مهمل بافى و پریشان گویى و مشاجره ایشان فزونى یافت، پیغمبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) برآشفت و فرمود: « برخیزید...»


در حالی که در آیات دوم تا پنجم سوره النّجم آمده است:

مَا ضَلَّ صَاحِبُکمُ‏ْ وَ مَا غَوَى‏ (۲)، وَ مَا یَنطِقُ عَنِ الهَوَى (۳)، إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ یُوحَى (۴)، عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَى‏ (۵)

« صاحب شما گمراه و منحرف نیست. و از پیش خود سخن نمى گوید. آنچه او مى گوید وحى است که به او مى شود. و فرشته اى بزرگ به وى مى آموزد.


بر گرفته از کتاب اجتهاد در مقابل نصّ، نوشته سیّد عبدالحسین شرف الدّین (رحمة الله علیه)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی