نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا (سلام الله علیها) فرمود:


لا تُصَلّی عَلَیَّ اُمَّهٌ نَقَضَت عَهدَ اللّهِ وَ عَهدَ أبی رَسُولِ اللّهِ فِی أمیرَالمُؤمِنینَ عَلی، وَ ظَلَمُوا لی حَقِّی، وَ أخَذُوا إِرثی، وَ خَرَقُوا صَحیفَتی اللَّتی کَتَبَها لی أبی بِمُلکِ فَدَک.

افرادی که عهد خدا و پیامبر خدا را درباره امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) شکستند، و در حق من ظلم کرده و ارثیه ام را گرفتند و نامه پدرم را نسبت به فدک پاره کردند، نباید بر جنازه من نماز بگذارند.


إنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلیّاً فی حَیاتِهِ وَ بَعدَ مَوتِهِ.

همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علی (علیه السّلام) در زمان حیات و پس از رحلتش خواهد بود.


وَ هُوَ الإمامُ الرَّبّانی، وَالهَیکَلُ النُّورانی، قُطبُ الأقطابِ، وَسُلالَهُ الأطیابِ، النّاطِقُ بِالصَّوابِ، نُقطَهُ دائِرَه الإمامَه.

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در تعریف امام علی (علیه السّلام) فرمود: او پیشوائی الهی و ربّانی است، تجسّم نور و روشنائی است، مرکز توجّه تمامی موجودات و عارفان است، فرزندی پاک از خانواده پاکان می باشد، گوینده ای حق گو و هدایتگر است، او مرکز و محور امامت و رهبریّت است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی