نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

در تفسیر البرهان در مورد سوره الصّافات، آیه 83 آمده است: شرف الدین النجفی، قال: روی عن مولانا الصادق (علیه السّلام) أنه قال: «قوله عز و جل: وَ إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ أی إن إبراهیم (علیه السلام) من شیعه النّبی (صلّى الله علیه و آله)، فهو من شیعه علی (علیه السّلام)، و کل من کان من شیعه علی فهو من شیعه النبی (صلّى الله علیهما و على ذریّتهما الطّیّبین).»


روایت از امام جعفر صادق (علیه السّلام) است که می فرماید: خداوند عز و جل در قرآن می فرماید: «و بدرستی که ابراهیم یکی از شیعیان اوست» به این معنی است که ابراهیم (علی نبیُنا و آله و علیه السُلام) از شیعیان پیامبر اسلام (صلی الله و علیه و آله و سلّم)، بنابراین از شیعیان امیرالمؤمنین امام علی (علیه السّلام) است؛ چرا که هر که شیعه امام علی (علیه السُلام) است، به تحقیق شیعه پیامبر اکرم حضرت محمّد مصطفی (صلّی الله و علیه و آله و سلّم) می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی