نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

ما رأیت الّا جمیلا

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

اگر فاطمه (سلام الله علیها) را به خاطر عمر کوتاهِ مفید و معجز آسایش پیچیده بنگریم، زینب (سلام الله علیها)، فاطمة دیگری است گسترده و با وسعت، که این پیچیدگی را باز کرد و این درون را برون نمود و این گوهر حقیقت را برای آن هایی که در تاریکی های جهل و ظلمت های نادانی فرو رفته بودند، ظاهر و آشکار و مشخص گردانید.

دست پرورده حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، حضرت زینب، دختر ارجمند و بزرگوارش، (سلام الله علیها) است. اگر به این بانوی بزرگوار توجه کنیم، یکی از مواضعی که این بانوی بزرگوار و این دست پرورده صدیقه طاهره در آن قرار گرفت، مجلسی بود که ابن زیاد در کوفه در قصر دار الاماره داشت و در چنین موضعی که آن همه داغ بر دل زینب (سلام الله علیها) بود، گفت: ای دختر علی، در مقابل این مصیبتها، این شهادتها، این اسارتها، این تشنگی ها، این در به دری ها، این بی پناهی ها، خدا را چگونه دیدی؟ فکر می کنید پاسخ حضرت زینب به ابن زیاد چه بود؟ یک کلمه: « ما رَاَیتَ اِلاّ جَمیلا »، جز زیبا ندیدم. چون سوال ابن زیاد ملعون از خدا شروع شد (که خدا را چگونه دیدی؟)، لذا حضرت زینب هم فرمود: جز زیبا ندیدم.


بخشی از متن کتاب « شرح، تفسیر و تفصیل خطبه جاودانه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) » استخراجی از بیانات آیت الله حسین جمال الحق (رحمة الله علیه)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی