نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

نزدیک ترین اوقات بنده به کفر

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

فَاصْبرِ کَمَا صَبرَ أُوْلُواْ الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُل ... سوره الأحقاف، آیه 35

چنان که پیغمبران اولوا العزم صبر کردند تو هم صبر کن...


... امام صادق (علیه السلام) فرمود: پیغمبران اولو العزم نوح و ابراهیم و موسى و عیسى و محمّد (صلى اللَّه علیه و آله و علیهم) میباشند. ... جناب نوح با کتاب و شریعتى مبعوث شد و هر پیغمبرى که پس از نوح آمد، کتاب و شریعت و طریقه او را اخذ کرد، تا زمانى که جناب ابراهیم (علیه السلام) آمد با صحف و فرمان ترک کتاب نوح. نه از راه کافر شدن به آن. سپس هر پیغمبرى که بعد از ابراهیم (علیه السلام) آمد به شریعت و طریقه و صحف او رفتار کرد، تا زمانى که جناب موسى آمد و تورات و شریعت و طریقه خود را با فرمان ترک صحف آورد، و هر پیغمبرى که بعد از موسى (علیه السّلام) آمد، به تورات و شریعت و طریقه او متمسّک شد، تا زمانى که جناب مسیح (علیه السّلام) با انجیل و فرمان ترک شریعت و طریقه موسى آمد، سپس هر پیغمبرى که بعد از مسیح آمد شریعت و طریقه او را گرفت، تا زمانى که محمّد (صلى اللَّه علیه و آله و سلّم) آمد و قرآن و شریعت و طریقه خود را آورد، پس حلال او حلالست تا روز قیامت، و حرام او حرامست تا روز قیامت. و پیغمبران اولو العزم اینها هستند.

اصول کافی، جلد سوم، کتاب ایمان و کفر


عجلان گوید: به امام صادق (علیه السّلام) عرض کردم: مرا بر حدود ایمان آگاه فرما. 

فرمود: گواهى دادن به اینکه شایسته پرستشى جز خدا نیست و اینکه محمّد (صلّی الله و علیه و آله و سلّم) رسول خداست و اقرار نمودن به آنچه او از جانب خدا آورده است و نمازهاى پنجگانه و دادن زکات و روزه ماه رمضان و حج کعبه و دوستى ولى ما و دشمنى با دشمن ما و همراه بودن با راستگویان.

اصول کافی، جلد سوم، کتاب ایمان و کفر


امام باقر یا امام صادق (علیهما السّلام) فرمود:

أَقْرَبُ مَا یَکُونُ الْعَبْدُ إِلَى الْکُفْرِ أَنْ یُوَاخِیَ الرَّجُلَ عَلَى الدِّینِ فَیُحْصِیَ عَلَیْهِ عَثَرَاتِهِ وَ زَلَّاتِهِ لِیَعِیبَهُ‏ بِهَا یَوْماً مَا.

نزدیک ترین اوقات بنده به کفر آن وقت است که با کسى برادرى و دوستى کند و پیوسته لغزش ها و خطاهاى او را نزد خود گردآوری کند تا روزى آن ها را به رخ او بکشد و بدان سبب از وى عیب جویى کند.

ترجمه امالی شیخ مفید (رحمة الله علیه)، مجلس سوم، حدیث ششم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی