نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

تواضع و علماء

يكشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵

عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ رَفَعَهُ قَالَ: قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ عَلی نَبِیّنا و آلِهِ وَ عَلَیهِ السَّلام یَا مَعْشَرَ الْحَوَارِیِّینَ لِی إِلَیْکُمْ حَاجَةٌ اقْضُوهَا لِی قَالُوا قُضِیَتْ حَاجَتُکَ یَا رُوحَ اللَّهِ فَقَامَ فَغَسَلَ أَقْدَامَهُمْ فَقَالُوا کُنَّا نَحْنُ أَحَقَّ بِهَذَا یَا رُوحَ اللَّهِ فَقَالَ إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِالْخِدْمَةِ الْعَالِمُ إِنَّمَا تَوَاضَعْتُ هَکَذَا لِکَیْمَا تَتَوَاضَعُوا بَعْدِی فِی النَّاسِ کَتَوَاضُعِی لَکُمْ ثُمَّ قَالَ عِیسَى ع بِالتَّوَاضُعِ تُعْمَرُ الْحِکْمَةُ لَا بِالتَّکَبُّرِ وَ کَذَلِکَ فِی السَّهْلِ یَنْبُتُ الزَّرْعُ لَا فِی الْجَبَلِ.

امام علیه السّلام از عیسى بن مریم نقل می کند که او گفت:

«اى گروه حواریون! مرا به شما حاجتى است، آن را برآورید.»

گفتند:

«حاجتت رواست یا روح اللَّه!»

پس برخاست و پاهاى ایشان را بشست، آن ها گفتند:

«ما به شستن سزاوارتر بودیم یا روح اللَّه!»

فرمود: «همانا سزاوارترین مردم به خدمت نمودن عالم است؛ من تا این اندازه تواضع کردم تا شما پس از من در میان مردم چون من تواضع کنید. سپس عیسى علیه السلام فرمود: بناى حکمت به وسیله تواضع ساخته شود نه بوسیله تکبّر چنان که زراعت در زمین نرم می روید، نه در کوه.»

اصول کافی، جلد 1، باب صفت علماء، حدیث 6

  • نقطه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی