نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

وفاء و مکر

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۵

از خطبه ‏هاى حضرت امیرالمؤمنین امام علی (علیه السّلام) که در آن وفاء را ستوده و حیله را مذمّت فرموده اند:

«وفاء قرین راستى است، و من سپرى نگاه‏دارنده تر از وفاى بعهد ]براى جلوگیرى از عذاب الهىّ[ سراغ ندارم، و کسی که بداند بازگشتش ]در قیامت[ چگونه است ]و به چه نحوى از او حساب مى‏کشند، هرگز[ مکر نمى‏کند. ما در زمانى واقع شده‏ایم که بیشتر مردم آن، مکر را زیرکى پندارند، و نادانان ایشان را زیرک خوانند، چه سودى مى‏برند این مکر کنندگان؟ خدا ایشان را بکشد! ]تا مردم از شرّشان آسوده گردند، و یا اینکه خدا آنان را از رحمت خود دور فرماید[.شخص زیرک و کاردان راه حیله و چاره هر کار را میداند و سبب اینکه حیله بکار نمى‏برد آنست که امر و نهى خدا او را مانع میشود، و با اینکه حیله را دیده و دانسته و توانائى بکار بردن آن را دارد ترک میکند؛ و کسی که در دین از هیچ گناهى باک ندارد ]مانند معاویه و عمرو ابن عاص[ فرصت را از دست نداده، در هر کارى به مکر و حیله دست اندازد.»

 

ترجمه نهج البلاغه، خطبه 41، فیض الاسلام (رحمه الله علیه)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی