نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

... همه اسرار باء در نقطه آن است و من نقطه زیر باء هستم. امام علی (علیه السّلام)

نقطه

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سّلم) میفرماید: قَالَ اللهُ تَبارَکَ و تَعالی کُلُّ أَمرٍ ذِی بَالٍ لا یُذکَرُ بسم الله فیه فَهُوَ أبتَرُ.
خداوند متعال می فرماید: هر کار مهمی که در آن «بسم الله» ذکر نشود، بی فرجام است.

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

إِنّا عَرَضَنا الأَمانَهَ عَلَی السَّماواتِ و الأَرضِ و الجِبالِ فَأَبَینَ أَن یَحمِلُنَها و أَشفَقنَ مِنها وَ حَمَلَهَا الإِنسانُ إِنَّهُ کانَ ظَلوماً جَهولاً. (سوره الأَحزاب، آیه ۷۲)

همانا ما امانت را بر آسمان ها و زمین و کوه ها عرضه کردیم، آنها از برداشتن آن سرباز زدند و از آن ترسیدند و انسان آن را برداشت، همانا او ظلوم و جهول بود.


امام صادق (علیه السّلام) فرمود: مقصود از امانت در این آیه شریف ولایت امیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) است.


امام محمّد باقر (علیه السّلام) فرمود: خدای عزّوجلّ پنج چیز را بر بندگان واجب کرد. چهار چیز را گرفتند و یکی را رها کردند. اول: نماز ... دوم: زکات... سوم: روزه... چهارم: حج...
پنجم: سپس دستور ولایت نازل گردید و نزول آن در روز جمعه، در سرزمین عرفات بود. خدای عزّوجلّ نازل نمود: «امروز دینتان را برای شما کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام نمودم.»
و تکمیل دین به ولایت علی ابن ابیطالب (علیه السّلام) بود...


اصول کافی، جلد دوم، کتاب حجّت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی